Lol Elo Nedir ve Derecelendirme Sistemi Nasıl Öğrenilir?

Elo derecelendirme sistemi, lig sisteminin tanıtıldığı Sezon 3'ten önceki League of Legends dereceli oyunlarında kullanılıyordu.
Lol Elo Nedir
Lol Elo Nedir

Lol Elo Nedir? Elo puanlama sistemi, orijinal olarak satranç gibi iki oyunculu oyunlar için tasarlanmış, bir oyuncunun göreceli beceri düzeyini hesaplama yöntemidir. Adını yaratıcısı Macar-Amerikalı fizik profesörü ve satranç oyuncusu Arpad Elo’dan almıştır. Elo sistemi, geliştirilmiş bir satranç puanlama sistemi olarak icat edildi, ancak günümüzde diğer birçok oyunda kullanılmak üzere uyarlandı. Varyantları ayrıca birçok oyunda çok oyunculu oyunlar için bir puanlama sistemi olarak kullanılır.


Lol Elo Nedir
Lol Elo Nedir

Ayrıca şu Haberimizi de Okuyunuz: LoL Ligler Ne Zaman Sıfırlanıyor


Lol Elo Nedir

League of Legends’ta, 3. Sezon’da ittifak sisteminin tanıtılmasından önce, çöpçatanlık sistemi, benzer beceri seviyelerine sahip diğer oyuncuları bulmak için bir oyuncunun Elo seviyesini kullandı. Elo, özelleştirme ve işbirliğine karşı AI oyunları için kullanılmaz. Nitelikli Elo seviyeleri, her sıra türü için farklıdır: 3v3 düzenlemeleri, 5v5 solo ve 5v5 takımlar. Sıralama, yalnızca bir sıra türündeki 5 maçtan sonra sıralanan oyunlarda görünür. Oyuncular, sezon sonunda Elo’larına göre Sihirdar Profillerinde madalya kazanacaklar. Madalyalar şu şekilde verilir;

  • Bronz: 1250 ile 1399 arasında (3v3: 1249-1409, önceden yapılmış 5v5: 1249-1409) (En yüksek %25)
  • Gümüş: 1400 ile 1519 arasında (3v3: 1410-1519, önceden hazırlanmış 5v5: 1410-1499) (En yüksek %10)
  • Altın: 1520 ile 1899 arasında (3v3: 1520-1699, önceden hazırlanmış 5v5: 1500-1749) (En yüksek %3)
  • Platin: 1900 ve üzeri (3v3: 1700+, önceden hazırlanmış 5v5: 1750+) (En yüksek %0.2)

2. Sezonun bitmesine yaklaşık bir ay kala yeni bir derecelendirme sistemi tanıtıldı:

  • Bronz: 0 ile 1149 arası (Takım: 0-1249) (En yüksek %100)
  • Gümüş: 1150 ile 1499 Arası (Takım: 1250-1449) (En Yüksek %68-%13) Aktif Oyuncu Tabanının Çoğunluğu
  • Altın: 1500 ve 1849 arası (Takım: 1450-1649) (En yüksek %13-%1.5)
  • Platin: 1850 ile 2199 arasında (Takım: 1650-1849) (En yüksek %1,5-%0,1)
  • Elmas: 2200 ve üzeri (Takım: 1850+) (En yüksek %0,1)

Ayrıca sıralamalar Bronze V veya Gold II gibi daha küçük bölümlere ayrılmıştır. Her 70 elo noktasında (1150-1220, Silver V, 1220-1290, Silver IV, vb.) bölünürler.


Ayrıca şu Haberimizi de Okuyunuz: lol pbe indir


Elo Nasıl Hesaplanır

Elo Hesaplama için sizlere öğreteceğimiz tekniklerden yararlanabilirsiniz. Bir kişinin performansının oyundan oyuna değiştiğini, yaklaşık olarak normal dağıldığını ve bir kişinin Elo puanının bu dağılımın ortalaması olduğunu varsayın. Ortalama olarak, daha yüksek Elo’ya sahip biri, daha düşük Elo’ya sahip bir oyuncudan daha iyi performans gösterebilir. Ancak bu genellikle o oyuncunun etrafındaki ekip çalışmasıyla ilgilidir. Bu puan tamamen diğer oyunculara göre kazanma ve kaybetme istatistiklerine bağlıdır.

Her 400 puanlık fark için, daha yüksek puana sahip takım/oyuncunun kazanma olasılığı diğer takım/oyuncudan 10 kat daha fazladır. Bu satrançta standarttır ve League of Legends’ta farklı olabilir. Oyundan sonra, gerçek sonuçları beklenen sonuçlarla karşılaştırın ve her takım/oyuncu için derecelendirmeleri, onları gerçekten olmaları gereken yere yaklaştıracak şekilde ayarlayın. Sonuç olarak, bir takımın kazanması bekleniyorsa ve puanları değişirse, galibiyet veya mağlubiyetleri beklenenden daha az değişir. Ardışık oyunlar, sonunda her oyuncuyu/takımı, %50 oranında aynı puanı kazanmalarını bekledikleri bir noktaya getirecektir. Oyuncu derecelendirmelerindeki değişiklikler, beklenen ve gerçek sonuçlar arasındaki farkla doğrusaldır. Aşağıdaki formülle verilen Sa, oyunun sonucudur, muhtemelen 1 kazanmak için ve 0 kaybetmek için.

Skor değişikliğinin büyüklüğü, oyuncunun K-değerine ve sunucu çökmeleri gibi diğer faktörlere bağlıdır (puanınız %50 olduğunda). Satrançta bu K değeri başlangıçta büyüktür (ilk 30 oyun için 25), Elo’da büyük bir değişikliğe neden olur. Bu, oyuncuların sıralama sistemindeki doğru konumlarını hızla bulmalarını sağlamak içindir. Bu K değeri, Elo ve yakın bir rakip (K = 15 ila 7). Arasında büyük değişikliklerden kaçınmak için galibiyet ve kayıp sayısı arttıkça düşürülür. Bu aynı zamanda yüksek Elo oyunlarında izleyici enflasyonunu da önler. League of Legends, K değerini değiştirmek için benzer bir sistem kullanıyor gibi görünüyor:

Görünüşe göre K100 civarında başlıyor ve sonunda 25’e kadar çıkıyor. Tüm oyuncular sıralamaya 30. seviyedeki ilk 10 maçta 1200 Elo ile başlar. Buradan, reytingi alırlar ve normal şekilde değişiklik yaparlar.

Lol erime sistemi

Sezon 2 puanlama sistemi yeniden çalışmasından önce, Elo 1400 Elo’nun üzerine çıktığında zamanla düşüyordu. Peki bunun nedeni nedir?

  • Elo, Elmaslar için 50 Elo, Platinumlar için 35 Elo, Altınlar için 25 Elo, Gümüş için 10 Elo ve. Bronz için 0 Elo, art arda her 4 haftada bir ve bundan sonra her 7 günde bir bozuldu.
  • Normal derecelendirme için hareketsizlik, herhangi bir kuyrukta aktivite olmaması olarak tanımlandı.
  • Dereceli derecelendirme için, hareketsizlik, belirli kuyrukta hiçbir aktivite olmaması olarak tanımlandı. (5×5 düzenlenmiş, 3×3 düzenlenmiş ve solo/duo 5×5’in tümü ayrı olarak izlenir). Dereceli düşüş yalnızca 1400 derecenin üzerinde derecelendirilen kişilere uygulanır.
  • Azalma zamanlayıcısı, belirli bir kuyrukta bir oyun oynandıktan sonra sıfırlandı.

Yardıma ihtiyacınız olursa bizimle iletişime geçmek için “yorumlarda sorularınızı belirtin. Lol Elo Nedir sorunuzu da bu şekilde yanıtlamış oluruz. bizleri sosyal medya adreslerimizden takip edebilirsiniz. Ayrıca Diğer LoL Haberleri Bültenimize de Göz gezdirmenizi İsteriz.


Ayrıca şu Haberimizi de Okuyunuz: Lol chati kapatma bug